PRESSMATERIAL

NYHETER24-GRUPPENS PRESSUTSKICK?

Ja, tack!

Tack för att du vill prenumerera vårt pressutskick.

PRESSMEDDELANDEN

Världens första 24-timmars livetalkshow med bara en gäst nominerade till Årets kampanj!

7 mars, 2016

Motiveringen från Årets Dagstidning lyder:

”Med ett grundligt förarbete, klok analys och insiktsstyrd lösning presenterar Nyheter 24 en framåtlutad satsning som är på mottagarens villkor. Istället för att tala om var tittaren ska dansa, bjuder de upp till dans 24 timmar om dygnet. Kunden får ett givet och naturligt fönster som blir en del av produktionen på ett väldigt naturligt sätt. Därtill ett resultat långt över förväntningarna.”

 

Nyheter 24-Gruppens webbtv-program Under Täcket är nominerade till Årets kampanj i Årets Dagstidning. Nyheter24-Gruppen producerade tillsammans med mediebyrån MEC världens första interaktiva 24-timmars livetalkshow med bara en gäst. Programledaren och komikern Kristoffer Appelquist och en känd gäst hängde tillsammans med tittarna i ett specialdesignat sovrum under ett helt dygn. De pratade, sjöng, producerade en podcast, bjöd in gäster, kommunicerade med tittarna, sov och åt.

 

– Vi är stolta över att vara nominerade för denna världsunika, innovativa och mastiga kampanj. En kampanj där vi bröt ny mark på ett roligt och relevant sätt. Samarbetet med MEC är väl värt att lyfta fram då de i allra högsta grad har varit delaktiga i framgången med kampanjen, säger Patrik Sandberg, grundare till Nyheter24-Gruppen och en av kreatörerna bakom kampanjen.

 

Under Täcket sändes på en egen kampanjsida och på IKEAs hemsida. Programmet hade succésiffror, mellan 40 000- 160 000 tittade på avsnitten live vilket är fantastiskt i webb-tv sammanhang.

 

Nyheter24-Gruppen tävlar mot Schibsted och Expressen Studio och vinnaren utses den 15 mars 2016.

EMMA WATSON VIKTIGARE ÄN ZLATAN

EMMA WATSON VIKTIGARE ÄN ZLATAN

20 januari, 2015

Emma Watson är en större förebild för unga än Zlatan. Men ungas förebilder skiftar snabbt och är beroende av hur aktuell förebilden i fråga är just nu. Detta visar en stor undersökning som tagits fram av mediehuset Nyheter24-Gruppen tillsammans med Rasmussen Analys.

– Det är tydligt att de viktigaste förebilderna för unga idag är personer som vill göra skillnad och står för sina värderingar. Emma Watson, Beyoncé och Angelina Jolie är starka namn på listan över 16-29-åringarnas förebilder. Alla har de tagit ställning i frågor som rör feminism och mänskliga rättigheter, säger Sofia Rasmussen, grundare och VD för Rasmussen Analys.

Föga förvånande slår rapporten fast att 16-19-åringars användande av Youtube, Instagram och Snapchat kommer att öka under nästa år samt att Facebook, Kik och What’s App kommer att minska. På landsbygden minskar dock inte Facebook lika kraftigt som i större städer. Facebook är dessutom det sociala nätverk som idag har flest användare och det är en relativt stor grupp som tror att de kommer att använda nätverket ungefär lika mycket under 2015 som under föregående år.

– Som Sveriges enda digitala mediehus, dessutom med fokus på sociala medier, står vi väl rustade för ett spännande 2015, säger Daniel Mälsjö, Vice VD på Nyheter24-gruppen.

För målgruppen har det fötts ett nytt statusbegrepp i arbetslivet: personlig utveckling. Bara 6 % av Sveriges 16-29-åringar anser att det är viktigt att få ett statusfyllt jobb. Så lite som 8 % tycker att det är vikigt att identifiera sig med arbetsgivarens varumärke allt medan hela 40 % väljer personlig utveckling vid valet av arbetsgivare.

Rapporten Undomsfokus2015 visar dagens ungdomars medievanor, konsumtion, värderingar och köpvanor samt viktigare vägval i livet (tex arbetslivet). Den genomfördes i september 2014. Drygt 3000 respondenter primärt i åldrarna 15-44 har djupintervjuats genom en webbenkät. Ungdomsfokus 2015 har tagits fram i ett samarbete mellan Nyheter24-Gruppen och analysföretaget Rasmussen Analys.

Se nedan ett smakprov från rapporten.

 

Kontaktpersoner

Daniel Mälsjö, Vice VD Nyheter24-Gruppen, daniel.malsjo@nyheter24gruppen.se och 070- 142 67 74

Sofia Rasmussen, VD Rasmussen Analys, sofia@rasmussenanalys.se och 073-752 99 17

 

Fråga:

Om du hade möjligheten att välja mellan olika arbetsgivare, vad skulle vara viktigast för dig när du väljer var du vill jobba? Du kan välja upp till fem alternativ.

(1,722 responderande 16-29-åringar, 50/50 kvinnor män, 38 % boende i Stockholm, Göteborg el Malmö, 56 % har minst en förälder som har universitetsutbildning, 15 % utlandsfödda)

Press Emma Watson

Braksuccén Fragbite Masters tillbaka med ny säsong

Braksuccén Fragbite Masters tillbaka med ny säsong

9 september, 2014

Fragbite Masters räknas redan som en av världens största onlineturneringar för e-sport. Under den senaste säsongen ägnade tittarna mer än en miljon timmar på turneringens livesändningar. Den 22:a september startar säsong tre.
– Toppspelare och lag från hela världen kommer att göra upp i Counter-Strike och StarCraft II, säger Pontus Eskilsson, sajtchef på Fragbite.

Fragbite Masters debuterade på e-sportscenen hösten 2013 och togs omedelbart emot med öppna armar av e-sportfans världen över som hyllade både upplägget och produktionen.

Ytterligare bevis på Fragbite Masters stora genomslag skvallrar siffrorna från säsong två om. Sammanlagt startades runt tre miljoner videoströmmar, tittarna spenderade över en miljon timmar på turneringens livesändningar och under finaldagen av Counter-Strike följde 450 000 personer sändningen.

En annan viktig del av Fragbite Masters är turneringens sponsorer. Titelsponsorn från förra säsongen, ComHem, återkommer och har sällskap av bland annat Estrella och McDonalds som även de var med under vårsäsongen.

– Vi är väldigt glada över att våra sponsorer inser e-sportens oerhörda genomslagskraft och vi är stolta över att ha dessa företag vid vår sida även denna säsong, säger Charlotte Lusiak, Head of creative sales på Nyheter24-Gruppen.

Den 22:a september rullar den tredje upplagan av Fragbite Masters igång. En av de stora nyheterna denna säsong är att finalerna kommer att spelas på plats på Nyheter24-Gruppens kontor.

– Världens absolut främsta spelare kommer att vara samlade mitt i centrala Stockholm och göra upp om segern i Fragbite Masters. Det tror vi kommer att bli en ganska häftig händelse, säger Pontus Eskilsson.

För mer information kontakta:

Charlotte Lusiak

Head of creative sales, N24-Gruppen

+46 708 20 19 79

charlotte.lusiak@nyheter24gruppen.se

 

Pontus Eskilsson

Sajtchef Fragbite.se

+46 761 67 81 73

pontus@fragbite.com

PRESSBILDER CHEFER

CHEFER

30 juni, 2014

Daniel Mälsjö

Daniel Mälsjö
tf. Försäljningschef

Annelie Odén

Head of Creative Sales – Nyheter24-gruppen

Annelie Odén
Head of Creative

PRESSBILDER SAJTÄGARE

SAJTÄGARE

Henrik Eriksson

Henrik Eriksson
Nyheter24

josefin dahlberg

Josefin Dahlberg
Modette

PRESSBILDER LEDNINGSGRUPP

LEDNINGSGRUPP

danielweilar

Daniel Weilar
VD

danielmalsjo

Daniel Mälsjö
Vice VD/Intäktsdirektör

andreas

Andreas Bardh
CFO

henke

Henrik Eriksson
Chefredaktör Nyheter24

Ulrika Ek

Ulrika Ek

Affärsutvecklingschef

PRESSBILDER STYRELSE

STYRELSE

douglas roos

Douglas Roos
Grundare 24 Media Network
Styrelseledamot Inerventions AB
Styrelseledamot Blogg.se
Styrelseordförande Innobits AB
Styrelseledamot Tennis Lodge i Båstad AB

Patrik Sandberg

Patrik  Sandberg
Grundare 24 Media Network
Styrelseordförande Blogg.se
Styrelseordförande Netric Sales
Styrelseordförande Adwell Sales AB
Grundare Stockholm Media Week

Peter Molker

Peter Molker
Styrelseledamot
Representant CLS Holdings

danielweilar

Daniel Weilar
Styrelseledamot

andreas

Andreas Bardh
Styrelseledamot

Nytt besöksrekord för Nyheter24: ”Vi står aldrig still”

Nytt besöksrekord för Nyheter24: ”Vi står aldrig still”

4 juni, 2014

Med nästan 1,8 miljoner unika besökare krossar Nyheter24 sitt tidigare rekord.
– Vi ska fortsätta göra vi det vi gör allra bäst – jobba ännu hårdare. Nyheter24 står aldrig stilla, säger Henrik Eriksson, chefredaktör på Nyheter24.

Under vecka 22 hade nyheter24.se 1 779 328 unika besökare och slog därmed sitt tre veckor gamla rekord.

Flera artiklar fick stort genomslag i sociala medier – den populäraste artikeln nådde nära 78 000 reaktioner.

– Redaktionens bevakning av EU-valet var helt outstanding. Listan ”16 vidriga åsikter som Europa röstade på och du borde känna till”, som var superviral, har precis rätt tilltal och är paketerad på ett sätt som gör att alla vill dela med sig av den, säger Henrik Eriksson.

Nyheter24:s mål var att nå en miljon besökare innan 2014 var över. Den noteringen har nu nåtts flertalet gånger redan innan halva året passerat och trenden är uppåtgående.

Det långsiktiga målet är att etablera sig topp tre bland Sveriges digitala mediehus.

En av faktorerna bakom den ökade trafiken är stark närvaro i de sociala medierna.

– Det är en kombination av att vi aldrig slarvar med hur vi sprider saker och ting, paketeringen av en artikel – det som man i gammelmedia kallar ”vinkel” och att vi sätter läsarnas engagemang i fokus genom att mäta deras reaktioner och tydligt visa vad som engagerar mest.

Omsättningsrekord för Nyheter24-Gruppen

Omsättningsrekord för Nyheter24-Gruppen

30 juli, 2013

Under första halvåret 2013 har omsättningen för Nyheter24-Gruppen slagit rekord och då orderstocken ser starkare ut än någonsin räknar bolaget med en rekordartad omsättningstillväxt. ”Vi räknar med att göra en fin vinst under innevarande år”, säger Daniel Weilar, VD för Nyheter24-Gruppen.

Tillväxten för Nyheter24-Gruppen under 2012 var god. Bolaget gick mot strömmen på en mättad mediemarknad och ökade sin omsättning för helåret 2012 med 11%. Därmed har Nyheter24-Gruppen ökat sin omsättning varje år sedan starten och totalt med över 1600% sedan sitt första fulla räkenskapsår.

Ebitda för 2012 hamnade på -3,6 MSEK. Den ökade försäljningen belastades främst av tunga investeringar inom strategiskt viktiga områden såsom Nyheter24:s redaktion, Webb-TV och mobilt, samt en ökad personalstyrka om 20%.

Hon blir ny försäljningschef för Nyheter24-gruppen

Hon blir ny försäljningschef för Nyheter24-gruppen

16 maj, 2013

Nyheter24-Gruppen värvar Bianca Lindeen som ny försäljningschef för den försäljningsavdelning som för andra året i rad är nominerade till årets säljorganisation på Stockholm Media Week.

”Bianca är smart, digital och har vinnarskalle. Hon är en riktig pangrekrytering. ”, säger Daniel Weilar, VD för Nyheter24-Gruppen.
Bianca har sin bakgrund hos Metro där hon verkade i en rad roller, senast ansvarade hon för den digitala försäljningen.
”Jag är både stolt och glad att få chansen att driva Nyheter24-Gruppens försäljning framåt, vars digitala styrka, kreativitet och entreprenöriella anda inte lämnar någon oberörd”, säger Bianca Lindeen.
Ett av Biancas första uppdrag i bolaget är att rekrytera ytterligare säljkraft. ”Vi söker vassa individer som vill bygga framtidens digitala mediehus redan idag och som förstår vad som krävs för att åstadkomma det”, fortsätter Bianca.

Nyheter24-gruppen värvar Tiina Linde – startar premiumnätverk

Nyheter24-Gruppen värvar Tiina Linde – startar premiumnätverk

26 september, 2012

Nu lägger Nyheter24-Gruppen ytterligare en pusselbit i sitt digitala sälj genom att starta annonsnätverket Adwell. Adwell kommer att erbjuda enkla och tydligt paketerade annonslösningar med stor räckvidd mot nischade målgruppsvertikaler. Detta i kombination med intresse- och datadrivna lösningar kommer bredda Nyheter24-Gruppens befintliga starka erbjudande inom premium-, koncept- och kreativt sälj.

”Tiina är en av de vassaste personerna inom digitalt sälj. Vi är stolta att få jobba med en så erkänt duktig person. Hon och Adwell kommer tillföra mycket till Nyheter24-Gruppen” säger Daniel Weilar, VD för Nyheter24-Gruppen.

”Jag är glad och hedrad över förtroendet att starta Adwell. Nyheter24-Gruppen är i mina ögon det mest spännande snabbväxande digitala mediehuset som ligger i framkant både som publicister och som säljaktör inom display, TV, mobilen samt inom sociala medier,” säger Tiina Linde, VD på Adwell.

Tiina Linde har lång erfarenhet från media och kommer senast från Schibstedtägda Webbtraffic.

Logotyper

Om oss

Nyheter24-Gruppen är Sveriges snabbast växande mediehus och vänder sig till de som är uppvuxna med internet och digitala medier. Vi har närmare 10 miljoner besök på våra sajter varje vecka och är Sveriges största digitala mediehus mot målgruppen 15 – 44 år.

Bolaget grundades 2008 av Douglas Roos och Patrik Sandberg. Idag är vi ca 50 anställda och är lokaliserade i centrala Stockholm. Vi är ett ungt, entreprenöriellt och drivet mediehus som kännetecknas av kreativitet och hög digital kompetens.

De sajter som vi äger och driver är Nyheter24, Modette, Fragbite, Blogg.se, Tyda, Hamsterpaj, Filmtipset och Dayviews. Nyheter24-gruppen äger dessutom premiumnätverket Adwell.

Bolagsfrågor:

Arbetande styrelseordförande

Douglas Roos
douglas@nyheter24gruppen.se

VD

Daniel Weilar
daniel.weilar@nyheter24gruppen.se

Annonseringsfrågor:

Intäktsdirektör/Vice VD

Daniel Mälsjö
daniel.malsjo@nyheter24gruppen.se

Teknikrelaterade frågor:

Affärsutvecklingschef

Ulrika Ek
ulrika.ek@nyheter24gruppen.se

Hitta oss:

Skeppargatan 65
114 59 Stockholm
08-678 77 00

Org.nr Nyheter24 AB: 556725-7182

 

Läs mer om cookies och hur vi hanterar information om våra besökare i vår integritetspolicy